Κανόνες Εργαστηρίου

traffic lights

scratch hour-of-code-logo2

    robotics
spike prime rover

Πώς να φτιάξουμε το δικό μας παιχνίδι με το Scratch

Στο προηγούμενο μάθημα φτιάξαμε κάποια αυτοκινητάκια τα οποία οδηγούσαμε σε μια πίστα, με τη βοήθεια του αλγόριθμου και των εντολών που δημιουργήσαμε στο scratch.

Γιατί όμως να μην κάνουμε το αυτοκίνητο να κινείται μόνο του; Με κάποιο τρόπο να αναγνωρίζει τον δρόμο και να στρίβει μόνο του; Πως γίνεται αυτό;;

Follow the Line

Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε στην πίστα μια γραμμή την οποία θα ακολουθεί το όχημα - robot. Αυτή δηλαδή θα είναι η πορεία που θα αναγνωρίζει.

 Follow Line 1

Προετοιμασία

  1. Με έναν απλό τρόπο θα προσθέσουμε δυο αισθητήρες στο όχημά μας. Αυτό που θα κάνουμε είναι να βάψουμε τις δυο μπροστινές γωνίες του οχήματος με δυο διαφορετικά χρώματα, ώστε να εκμεταλλευτούμε την εντολή:
    follow line 2
    follow line 3
  2. Τώρα, μπορούμε να δώσουμε τις εντολές που θα πραγματοποιήσουν τη λογική με βάση την οποία το αυτοκίνητο μας θα αναγνωρίζει το δρόμο και θα κινείται μόνο του..
    follow line 4

    Μπορείτε να σχεδιάσετε μια πιο γρήγορη πορεία;; Απαντήστε στις ερωτήσεις:

  3. Μέχρι ποια ταχύτητα το όχημα μπορεί να ακολουθεί την γραμμή πορείας;
  4. Τι θα αλλάξετε για να μπορεί να κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα το όχημα χωρίς να φεύγει από την πορεία του;

Ιδέες για εμπλουτισμό

Όπως είδαμε στο παραπάνω παράδειγμα, ο προγραμματισμός για αρχάριους γίνεται ιδιαίτερα εύκολος χάρη στο απλό και εύχρηστο περιβάλλον του Scratch.

Το παιχνίδι βέβαια είναι πολύ απλό και σηκώνει πολλές βελτιώσεις, αλλά κάποιες από αυτές είναι αρκετά δύσκολες. Οπότε μην απογοητευτείτε αν δεν τα καταφέρετε!

  • Χρονόμετρο για να μετράει το χρόνο.
  • Περισσότερες πίστες
  • Εμπόδια στο δρόμο
  • Ήχοι
  • και ότι άλλο σκεφτείτε!