Εργαστήριο Υπολογιστών. Τάξη ΣΤ
Φύλλο Εργασίας : Ο μύθος του βασιλιά Οινόμαου και της κόρης του Ιπποδάμειας.

Βασικοί Στόχοι.

  • Να ανεβάσουμε δικές μας εικόνες στο scratch.
  • Να δημιουργήσουμε δικές μας σύνθετες εντολές (ρουτίνες)...
  • Να δημιουργήσουμε μια εικονική περιήγηση στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας χρησιμοποιώντας προγραμματισμό.
  • Να παρουσιάσουμε τον μύθο του βασιλιά Οινόμαου και της Ιπποδάμειας.

Πληροφορίες

Στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας βρίσκονται τα ερείπια του αρχαίου ναού του Δία, που χτίστηκε μεταξύ 472 και 456 π.χ. Ο ναός αυτός ήταν τεράστιος και μέσα του βρισκόταν το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα του αρχηγού των θεών, το οποίο είχα ύψος 13 μέτρα και το είχε δημιουργήσει ο γνωστός γλύπτης της αρχαιότητας Φειδίας. 
Templo de Zeus zeus interior 800px Olympie Temple Zeus
Στο ανατολικό αέτωμα του ναού βρισκόταν τα γλυπτά που απεικόνιζαν την αρματοδρομία μεταξύ Πέλοπα και Οινομάου. Τα γλυπτά αυτά φυλάσσονται σήμερα στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας και μαρτυρούν τον μύθο του βασιλιά Οινόμαου και της κόρης του Ιπποδάμειας

temple_east3.jpg 

 

Τα αγάλματα του ανατολικού αετώματος του ναού του Δία στο μουσείο της αρχαίας Ολυμπίας.

 

 

 

Κατεβάστε την διπλανή εικόνα στον υπολογιστή σας (στον φάκελό σας στα έγγραφα) πατώντας δεξιό κλικ και "Αποθήκευση εικόνας ως".  

  1.  Πατήστε στην μεταφόρτωση υπόβαθρου (δείτε στην πιο κάτω εικόνα) και μετά επιλέξτε την εικόνα των αγαλμάτων του ανατολικού αετώματος του ναού του Δία από τον φάκελο στον οποίο την κατεβάσατε και πατήστε «Οκ».
upload background          upload background2

   2.  Εισάγετε τους χαρακτήρες της εικονικής περιήγησης που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.
insert object

   3.  Επιλέξτε τον κάθε χαρακτήρα και ξεκινήστε να δημιουργείτε το σενάριό του συνθέτοντας το παζλ των εντολών του, όπως φαίνεται στην εικόνα πιο κάτω.

code object1 

Tip1: Οι πρώτες εντολές που είναι στο κόκκινο πλαίσιο είναι εντολές αρχικοποίησης και ορίζουν σε ποιο σημείο και με ποια εμφάνιση θα ξεκινά το σενάριο για τον συγκεκριμένο ήρωα.

 

Tip2: Μετά από κάθε εντολή "Πες" βάλτε την εντολή περίμενε για να δημιουργείται καθυστέρηση ώστε να προλαβαίνει κάποιος να διαβάσει τα μηνύματα στα συννεφάκια. 

 

Tip3: Στην καρτέλα ενδυμασίες του κάθε αντικειμένου, κάνουμε δεξιό κλικ -> διπλασιασμός για να δημιουργήσουμε ένα αντίγραφο της ενδυμασίας που θέλουμε. Στη συνέχεια με το εργαλείο της οριζόντιας αντιστροφής αλλάζουμε κατεύθυνση στον ήρωά μας ώστε να κοιτάζει στην άλλη μεριά.
     reverse object1

   4.  Στην κατηγορία εντολών "Οι εντολές μου" δημιουργούμε μια νέα εντολή για την κίνηση του ήρωά μας.

move_object.jpg 

 

 

Tip1: Κάθε φορά που θέλουμε να κινήσουμε τον ήρωά μας βάζουμε το όνομα της εντολής που δημιουργήσαμε στο παζλ των εντολών του.
                 move object2

   5.  Προσοχή, ώστε να υπολογίσετε σωστά τους χρόνους στις εντολές "Περίμενε". Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δοκιμάσετε και να διορθώσετε πολλές φορές τους χρόνους για να γίνει σωστός συγχρονισμός.


   6.  Επαναλάβετε τα προηγούμενα βήματα για όλους τους ήρωες της εικονική περιήγησης.

Παράδειγμα.